Jeszcze w maju Zalando wejdzie na dwa kolejne rynki – węgierski i rumuński. Firma podtrzymuje także plan uzyskania ponad 30 mld euro GMV do 2025 roku.
W 2021 roku Zalando udanie zadebiutowało w sześciu nowych krajach. Platforma zamierza kontynuować ekspansję i jeszcze w maju wprowadzi swoje usługi na Węgrzech i w Rumunii.
– Fundamenty naszego biznesu są mocne. Podejmujemy kolejne kroki mające na celu poprawę naszych wyników. Zarządzamy Zalando długoterminowo i zawsze wykorzystywaliśmy naszą sprawność biznesową i zdolności adaptacyjne, aby skutecznie reagować na krótkoterminowe wyzwania i potrzeby konsumentów. Wszystko po to, aby stawać się lepszymi i silniejszymi. Jesteśmy przekonani, że zrealizujemy naszą ambicję osiągnięcia ponad 30 miliardów euro GMV do 2025 r. – powiedział Robert Gentz, Co-CEO Zalando.
Rośnie liczba klientów i wyzwania logistyczne z tym związane
Zalando wzmacnia swoje relacje z klientami poprzez dalsze wdrażanie swojego programu lojalnościowego Plus oraz poszerzanie oferty w kategoriach Beauty, Lounge, Designer i Pre-Owned. Liczba aktywnych klientów Zalando wzrosła w pierwszym kwartale o 5,2 proc. (17 proc. przez 12 miesięcy) do prawie 49 milionów, a liczba członków Zalando Plus wzrosła o 150 proc. rok-do-roku. Udział części biznesu związanej z partnerami odnotował silny wzrost w pierwszym kwartale, odpowiadając za 32 proc. GMV.
Tysiące międzynarodowych i lokalnych firm korzysta z platformy, aby sprzedawać więcej swoich produktów modowych i kosmetycznych, co oznacza, że Zalando jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu na rok 2025, jakim jest 50 proc. GMV generowanego przez część biznesu związaną z partnerami.
W celu zapewnienia klientom szybszych dostaw, Zalando rozbudowuje sieć centrów logistycznych. Budowa nowych obiektów logistycznych we Frankfurcie w Niemczech i Bydgoszczy w Polsce już się rozpoczęła, ruszyły także prace budowlane pod Paryżem.