Jak mówi stare chińskie przekleństwo: “obyś żył w ciekawych czasach”. Doczekaliśmy się. Ostatnie dwa lata to istny rollercoster. W takich momentach, nieustannie, kluczowy jest Klient. Uważność na jego potrzeby, zmiany jego oczekiwań, pozwala szybko oszacować i zmitygować ryzyka, a przede wszystkim zauważyć nowe szanse – pisze w komentarzu Karol Półtorak, Wiceprezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju w Grupie CCC.
Grupa CCC z pandemii wyszła silniejsza. W 2021 r. wzrost przychodów osiągnął blisko 45 proc. To rekordowy pod tym względem rok. Jak to zrobiliśmy? Opracowaliśmy i realizujemy strategię biznesową “GO.25: Everything fashion. Omnichannel platform”, w której centrum znajduje się Klient właśnie. W jej ramach rozwijamy model omnichannel, nowoczesne technologie, bliskie relacje z konsumentem, a także inwestujemy w logistykę i świetny, modowy produkt.
Dwucyfrowa rentowność
Co dalej? Zgodnie ze wspomnianą strategią, do 2025 r., chcemy potroić skalę naszego biznesu i osiągnąć dwucyfrową rentowność – uważamy, że jest to absolutnie realny do zrealizowania plan. Uwzględniliśmy w nim także wahania związane z wymagającym otoczeniem biznesowym. Tak, nawet w ”trudnych czasach” można, a nawet powinno się, rosnąć, aby zyskać niezbędną “odporność” i adekwatnie odpowiedzieć na pojawiające się zmiany i szanse.
Karol Półtorak
Karol Półtorak jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej (Polska), University of Derby (UK), jak również szkoleń i kursów executive education w Europie i USA.
Od 1 grudnia 2016 roku zasiada w Zarządzie Spółki CCC S.A. pełniąc funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju. Członek rady nadzorczej eobuwie.pl SA.
Poprzednie doświadczenia Karola Półtoraka obejmują funkcje wiceprezesa zarządu GPW (2014-2016), wiceprezesa zarządu DM Banku Handlowego (Grupa Citi) (2011-2014), jak również role kierownicze w obszarze bankowości inwestycyjnej w ramach CA IB (obecnie Unicredit/Pekao IB), gdzie miał okazję przez wiele lat doradzać dla krajowych i międzynarodowych klientów, z wielu sektorów gospodarki, w tym z retailu (2000-2011). Pierwsze kroki zawodowe stawiał w PricewaterhouseCoopers jako audytor (1999-2000).