Donateo powstało z myślą o organizacjach dobroczynnych, biznesie oraz darczyńcach. To platforma, która łączy rozwiązania fintech z segmentem charity – obie te kategorie od zawsze były dla mnie bardzo ważne. Od początku chcieliśmy też zaangażować do współpracy szeroką sieć partnerów. Okazało się, że to kolejne doskonałe połączenie – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS, pomysłodawca Donateo.
Dzięki pozyskanym środkom fundacje charytatywne mogą skupić się na niesieniu pomocy, a firmy udzielają wsparcia i spełniają swoje cele w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Dzięki temu, że produkt jest przystosowany do potrzeb retailu, nasze fizyczne terminale Donateo znajdują się już w ponad 500 punktach w całej Polsce, m.in. w galeriach handlowych zarządzanych przez Sierra Balmain, Atrium Poland Real Estate Management, M1, sieci Telakces.com, sieci sklepów Społem, kawiarniach ETNO Cafe i wielu innych.
Bezpieczne rozwiązanie
Punktem wyjściowym dla stworzenia Donateo były tradycyjne puszki charytatywne, które znamy z polskich ulic. Wprawdzie spełniały one swoją rolę, ale generowały też bardzo dużo trudności u potencjalnego darczyńcy takich jak brak gotówki, czy wątpliwości dotyczące uczciwości kwestujących. Polskie społeczeństwo ma za to bardzo duże zaufanie do terminali płatniczych. Są one bezpieczne i to na wielu płaszczyznach. Mam tu na myśli fakt przepływu pieniędzy, niebudzący żadnych wątpliwości, które pojawiają się, w przypadku gotówki – kto ją rozlicza, jak jest transportowana, czy na pewno trafia, gdzie powinna. Chcieliśmy zapewnić maksymalny komfort darczyńcom, którzy wiedzą, gdzie przekazywane są ich środki.
Dlatego nie ma pośredników, a datki trafiają bezpośrednio do wybranej organizacji dobroczynnej. Ma to znaczenie szczególnie teraz, gdy wciąż potrzebna jest natychmiastowa pomoc Ukrainie – weryfikacja powinna być prosta i szybka, aby nie zniechęcać potencjalnych darczyńców. Powstało wiele zbiórek, które wspierają różne cele i mają różnych beneficjentów. Chcemy, żeby partnerzy i korzystający z Donateo mieli jasne informacje o każdym z tych aspektów.
Łączenie biznesu z organizacjami dobroczynnymi i darczyńcami
Wśród Fundacji, które współpracują z Donateo są np. PAH, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Happy Kids czy Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko”. Każda z organizacji, która podejmuje z nami współpracę działa w przejrzysty sposób, a informacje o ich akcjach są ogólnodostępne. Razem promujemy trend tzw. codziennej dobroczynności, czyli drobnego, ale regularnego wsparcia np. podczas zakupów. Proces jest szybki i przyjemny dla sprzedawców i klientów. Pomaganie ma dawać radość. Co ciekawe, ostatnie lata pokazują, że zarówno klienci jaki i potencjalni pracownicy przywiązują dużą wagę do tego, czy firma angażuje się w działania charytatywne. Bardzo cieszy nas ten trend. Tym mocniej, że obserwujemy wzmożone zainteresowanie naszymi rozwiązaniami wśród największych graczy w branży retail. Jest to poniekąd nowy aspekt benefitu: pracownicy czują się zaangażowani w niesienie pomocy, śledzą jej efekty i czują się częścią sukcesów. Stajemy się elementem nowego zarządzania biznesem i rozwoju nowoczesnych rozwiązań CSR w Polsce.
Rolą Donateo jest łączenie biznesu odpowiedzialnego społecznie z organizacjami dobroczynnymi i darczyńcami. Inicjujemy nowe działania i produkty w obszarze cyfrowego fundraisingu i wykorzystujemy technologie dla wsparcia organizacji dobroczynnych. Zależy nam na edukowaniu biznesu i zakorzenieniu w darczyńcach, że drobne lecz częste datki mają realny wpływ na niesioną przez fundacje pomoc.
Autorem komentarza jest Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS, pomysłodawca Donateo.