Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w I kwartale br. wygenerowała 67,09 mln zł jednostkowych przychodów w CDRL S.A., czyli o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sieć sklepów Buslik osiągnęła 28,06 mln zł, czyli 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wyższy wynik wypracowały sklepy stacjonarne, które od początku stycznia do końca marca 2021 roku, z powodu ograniczeń w handlu spowodowanych pandemią, były częściowo zamknięte.
Sytuacja niepewna, ale jest optymizm na przyszłość
W I kwartale 2022 roku, przychody z polskich sklepów stacjonarnych wyniosły 28,21 mln zł – jest to o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie polski sklep internetowy wygenerował 14,30 mln zł przychodów – jest to o 7 proc. mniej niż rok wcześniej.
– Sytuacja gospodarcza zarówno w naszym kraju jak i na świecie spowodowała, że nastroje konsumenckie w I kwartale były niepewne. Na decyzje zakupowe wpłynął polski ład i zmiany w systemie podatkowym, rosnąca inflacja, wybuch wojny w Ukrainie, a także przedłużająca się zima. Niemniej jednak, z optymizmem patrzymy w przyszłość – w ostatnich tygodniach obroty są wyższe, liczymy na dalsze wzrosty wraz z poprawą warunków atmosferycznych – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.
Wpływy ze sprzedaży w sieci sklepów Buslik w I kwartale 2022 roku to łącznie 28,6 mln zł, czyli o 5,7 proc. mniej niż w okresie od początku stycznia do końca marca 2021 roku. Sprzedaż stacjonarna wygenerowała 25,79 mln zł, natomiast przychody ze sklepu internetowego wyniosły 2,27 mln zł.