W tym roku szwedzka sieć zamierza zamknąć globalnie łącznie 240 sklepów. Równocześnie w planach jest uruchomienie 95 nowych. Oznacza to, że na koniec roku liczba sklepów H&M zmniejszy się o 145.
Jak poinformował szwedzki potentat branży fashion, większość sklepów przeznaczonych do zamknięcia znajduje się na rynkach, na których H&M ma już ugruntowaną pozycję. Z kolei planowane otwarcia mają mieć miejsce na tzw. rynkach rozwojowych.
Szwedzka marka wciąż nie wróciła do wyników sprzedażowych osiąganych przed wybuchem pandemii. Wyniki osiągnięte w I kwartale tego roku są o 11 proc. niższe od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie dwa lata temu.
Wstrzymana sprzedaż w Rosji
W związku z inwazją Rosji na Ukrainę, szwedzka grupa odzieżowa H&M zdecydowała się zamknąć tymczasowo wszystkie sklepy w Rosji. Chodzi łącznie o 185 sklepów. Rosja stanowi szósty co do wielkości rynek sprzedaży dla szwedzkiego giganta. W IV kwartale 2021 roku sprzedaż na tym rynku odpowiadała za 4 proc. przychodów całej Grupy.
H&M posiada na całym świecie ok. 4,800 sklepów stacjonarnych. Prawie 550 zlokalizowanych jest w USA, po ok. 450 znajduje się w Chinach i Niemczech. W 2021 roku sprzedaż szwedzkiej Grupy wyniosła łącznie ok. 20,6 mld dolarów. Do 2030 wartość ta ma zostać podwojona.