Wprowadzona przez Amazon technologia “Just Walk Out” umożliwia zrobienie i opłacanie zakupów kompletnie bez udziału pracowników sklepu. Co więcej, dzięki niej nie trzeba stać nawet w kolejce do kas samoobsługowych. Niedawno została ona zastosowana również w należącej do amerykańskiego giganta e-commerce sieci supermarketów Whole Foods.
Whole Foods został kupiony w 2017 roku przez firmę Jeffa Bezosa za 13,7 miliarda dolarów. W tym roku wdrożona została w nich po raz pierwszy rozwijana przez Amazon technologia Just Walk Out.
Technologia Just Walk Out w sieci Whole Foods
Pierwszy sklep Whole Foods wykorzystujący to nowatorskie rozwiązanie został otwarty w I kwartale tego roku w Waszyngtonie. Ma powierzchnię prawie 14 tys. mkw. Sklep jest w pełni samoobsługowy, choć znajdują się w nim pracownicy. Ich rolą jest wyjaśnienie klientom, jak działa to rozwiązanie. Sam proces wybieranie produktów i płacenie za zakupy odbywa się bez ich udziału.
Amazon Just Walk Out korzysta z technologii rozpoznawania dłoni lub bardziej klasycznego rozwiązania, czyli kodu QR. Po zeskanowaniu kodu przy wejściu można rozpocząć zakupy. Klienci sami wkładają wybrane produkty do koszyka, a specjalne czujniki rozmieszczone w sklepie monitorują wybrane produkty i obliczają ich koszt. Po zakończeniu zakupów należy udać się do specjalnego stanowiska i ponownie zeskanować swój kod. Opłata za zakupy zostanie doliczona do rachunku podpiętego pod abonament Prime.
Jeżeli klient będzie wolała dokonać płatności na miejscu, może skorzystać z klasycznych kas samoobsługowych.
Technologia Just Walk Out została już wcześniej przetestowana i jest wykorzystywana w prowadzonych przez Amazon sklepach Go oraz Fresh. Jeszcze nie wiadomo, czy firma zamierza masowo wprowadzać to rozwiązanie w kolejnych sklepach sieci Whole Foods. Wiadomo natomiast, że kolejny sklep z tą technologią ruszy w Kalifornii.