Pepco Group, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, informuje, że począwszy od dzisiejszej sesji giełdowej jej akcje będą włączone w skład indeksu WIG20.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Grupa Pepco spełniła wymagania, które pozwoliły jej zakwalifikować się do najbardziej prestiżowego indeksu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, skupiającego największe i najbardziej płynne spółki. Mamy nadzieję, że dzięki temu awansowi akcje Pepco Group staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla jeszcze większej grupy inwestorów, przyczyniając się do dalszego wzrostu i rozwoju Giełdy Papierów Wartościowych – powiedział Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.
Grupa Pepco zarządza sieciami dyskontowymi
Grupa Pepco istnieje od 2015 r. a w jej skład wchodzą dwie silne, niezależne dyskontowe sieci detaliczne – PEPCO i Poundland – ta druga prowadzi działalność na arenie międzynarodowej pod marką Dealz. Sieci te zaopatrywane są przez globalną firmę PGS, również należącą do Grupy Pepco. PEPCO i Poundland działają na rynkach wielu najsilniejszych gospodarek europejskich. Grupa Pepco posiada obecnie około 3 500 sklepów w 17 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Republice Irlandii, Hiszpanii oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając około 40 000 pracowników.
Po ponad 14 latach ciągłego rozwoju, PEPCO obsługuje obecnie ponad 21 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Centrala marki znajduje się w Poznaniu. Firma zatrudnia około 22 000 pracowników w 15 krajach Europy, a najsilniej obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.
Pierwszych 14 sklepów PEPCO otwarto w Polsce w 2004 roku. W 2013 roku PEPCO rozszerzyło swoją działalność na Czechy i Słowację, a w latach 2015-2017 otworzyło sklepy w Chorwacji, na Węgrzech, Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku spółka posiada sklepy na Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Włoszech, Serbii i Hiszpanii oraz Austrii.