Platformizacja usług pozwala przedsiębiorcom usprawniać codzienne procesy administracyjne w firmie – np. wystawianie faktur, realizację rozliczeń, zdalne uwierzytelnianie kontrahentów i podpisywanie umów czy przechowywanie dokumentów. Takim rozwiązaniem jest Banqup, belgijski fintech, który jest paneuropejską platformą dla MŚP. Właśnie wystartował w Polsce.
Od czasu przyłączenia polskiego fintechu Banqup do Unifiedpost Group trwały prace nad zupełnie nową w Polsce platformą dla MŚP. Teraz oddano ją do użytku.
– Ostatnie miesiące, to był dla nas czas intensywnej pracy nad dostosowaniem narzędzia do obowiązujących w Polsce regulacji – mówi Krzysztof Pulkiewicz, Country Manager Unifiedpost Group w Polsce. – Tworzymy Banqup przede wszystkim z myślą o maksymalnym odciążeniu przedsiębiorców w prowadzeniu firmy – dodaje.
Celem jest zintegrowanie wielu rozproszonych narzędzi potrzebnych przedsiębiorcom na co dzień w jednej platformie. Rozwiązanie kierowane jest zarówno do właścicieli małych firm, freelancerów, jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i współpracujących z nimi biur księgowych.
Nowe funkcje będą dodawane sukcesywnie
Aktualnie platforma Banqup pozwala na elektroniczny obieg dokumentów dzięki m.in technologii OCR czy możliwości dodawania faktur kosztowych za pomocą wiadomości email lub ręcznego importu. Kolejne funkcje będą dodawane do platformy sukcesywnie.
– Jesteśmy już zintegrowani z Krajowym System e-Faktur – wyjaśnia Krzysztof Pulkiewicz. – W kolejnym etapie pojawi się między innymi możliwość opłacania faktur bezpośrednio w aplikacji, a także opcje realizowania przelewów wychodzących pomiędzy kontem płatniczym Banqup oraz zewnętrznymi kontami IBAN – umożliwimy, jako jedyni na rynku, podpięcie dowolnego europejskiego rachunku bankowego. Będzie to znaczące ułatwienie zarządzania finansami i administrowania dokumentacją firmową.