Primark wprowadza nowe rozwiązania, które mają przyciągnąć klientów do sklepów. Jeszcze w tym roku uruchomiona zostanie nowa strona internetowa, a w przyszłości niewykluczone jest wdrożenie opcji click and collect.
Założona w Dublinie sieć nie zamierza natomiast, przynajmniej w najbliższej przyszłości, wprowadzać klasycznej sprzedaży e-commerce. Zdaniem przedstawicieli sieci, w przypadku marki bazującej na szerokiej ofercie produktów w przystępnych cenach, takie rozwiązanie nie jest opłacalne z finansowego punktu widzenia.
– Realną opcją jest wprowadzenie w przyszłości usługi kliknij i odbierz. O ile oczywiście uznamy, że ma to sens biznesowy. Obecnie koncentrujemy się na poprawie Customer Experience i zwiększaniu odwiedzalności naszych sklepów. W tym celu uruchamiamy naszą nową stronę internetową. Zaczniemy od Wielkiej Brytanii, gdzie wydarzy się to do końca marca. Jesienią udostępnimy ją na pozostałych rynkach – wyjaśnia rzeczniczka sieci Primark.
Nowa strona internetowa
Jak poinformowali przedstawiciele sieci Primark nowa strona internetowa będzie przede wszystkim lepiej prezentować pełną ofertę ok. 10 tys. produktów, a także dostarczać klientom realnych informacji o dostępności produktów w poszczególnych sklepach. Co więcej, nowa witryna będzie doskonałym źródłem informacji o zainteresowaniach i zwyczajach zakupowych ponad 24 mln klientów korzystających z oferty sieci Primark.
Rozwój sieci stacjonarnej
Sieć Primark liczy obecnie ponad 400 sklepów i działa na 14 rynkach. Należąca do AB Foods marka przed wybuchem pandemii notowała obroty na poziomie 9,3 mld euro. Wyniki w czasie pandemii mocno ucierpiały z powodu czasowego zamknięcia sklepów stacjonarnych.
Cel na najbliższe lata zakłada rozwój sieci do 530 sklepów. Najwięcej sklepów powstanie na najważniejszych z punktu widzenia Primarku rynkach: w USA, Francji, Włoszech i na półwyspie iberyjskim. Dyrektor finansowy AB Foods, John Bason, mówi jednak, że to z pewnością nie będzie koniec ekspansji. – Przed nami jeszcze dużo możliwości, jeżeli chodzi o kolejne lokalizacje – tłumaczy.
Primark od niedawna prowadzi także ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej otwierając sklepy w Polsce, Czechach i Słowenii. Pierwszy sklep w Rumunii planowany jest na 2022 rok.
Primark w Polsce
Obecnie sieć posiada w Polsce dwa sklepy – w Warszawie (Galeria Młociny) i Poznaniu (Posnania). Do końca 2023 r. będzie ich co najmniej 6.
– Wiemy, że mamy wielu fanów Primark w Polsce od momentu, kiedy otworzyliśmy sklep w Warszawie w 2020 r. i byliśmy zachwyceni reakcją klientów na otwarcie naszego sklepu w Poznaniu w zeszłym roku. Nowe umowy najmu stanowią ważne uzupełnienie naszego portfolio i cieszymy się, że będziemy mogli dalej się rozwijać i oferować unikalną ofertę Primark jeszcze większej liczbie klientów – mówi Maciej Podwojski, Lead w Primark na Polskę, Słowenię oraz Czechy.
Kolejne sklepy pojawią się w Krakowie (Bonarka City Center), Katowicach (Silesia City Center), Wrocławiu (Magnolia Park), oraz Łodzi (Manufaktura).