Furgonetka wprowadziła na rynek system kompleksowej obsługi zwrotów zakupów w e-commerce. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce – daje ono zarówno konsumentom, jak i właścicielom e-sklepów pełną kontrolę nad całym procesem zwrotów.
– Jeśli chcemy, aby handel internetowy dalej się rozwijał to musimy mieć świadomość, że zwroty będą jego naturalną konsekwencją. Z przeprowadzonej przez nas ankiety wynika, że ponad 59 proc. konsumentów rezygnuje co najmniej z 1 na 5 zakupionych przedmiotów. Obecnie tylko nieliczne sklepy, a właściwie niemal wyłącznie duże platformy e-commerce’owe, mają usługę zwrotów stworzoną w sposób przyjazny dla klientów. Niestety, większość sprzedawców marginalizuje tę kwestię. Tymczasem, aby budować zaufanie i lojalność kupujących, zwroty powinny być maksymalnie szybkie, intuicyjne i najlepiej darmowe. Na polskim rynku e-commerce istnieje luka i jako Furgonetka postanowiliśmy ją wypełnić. Dlatego też stworzyliśmy w pełni darmową i prostą w integracji oraz obsłudze platformę do obsługi tego procesu – mówi Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.
Prosta i szybka integracja z dowolnym e-sklepem
System do obsługi zwrotów stworzony przez Furgonetkę to intuicyjne narzędzie, które umożliwia szybką i łatwą integrację za pomocą pluginów z popularnymi platformami sklepowymi w modelu open-source i SaaS. W wygodnym panelu online sprzedawcy mogą skonfigurować najważniejsze ustawienia m.in. adres do zwrotu, czas na odstąpienie od umowy i na zwrot pieniędzy. Na tej podstawie jest generowany dokument Polityka Zwrotów, zweryfikowany przez prawników Furgonetki. Następnie w witrynie e-sklepu należy udostępnić podstronę /zwrot, przenoszącą klienta do prostego formularza, gdzie w kilku krokach może zlecić zwrot zakupionych produktów. Właściciele e-sklepów mogą na bieżąco monitorować informacje o każdym zwrocie i podejmować odpowiednie działania. Furgonetka zapewnia również bezpłatne wsparcie techniczne na każdym etapie korzystania z systemu.
– Właściciele e-sklepów powinni sobie uświadomić, że zwroty są istotnym czynnikiem wpływającym na sprzedaż i lojalność klienta. Ponad 61 proc. użytkowników Furgonetki zdarzyło się nie dokonać ponownego zakupu ze względu na negatywne doświadczenia związane ze zwrotem w danym sklepie. Natomiast prawie 82 proc. z nich stwierdziło, że chętniej korzysta z platform ze zautomatyzowanym procesem zwrotu. Z drugiej strony kluczowa jest analiza zwrotów – powodów, liczby – wspiera rozwój biznesu. W ten sposób działają najlepsze e-commerce’y na rynku. Teraz, dzięki naszemu narzędziu, każdy sprzedawca może wdrożyć taką procedurę, wprowadzić ulepszenia w oparciu o wyniki analizy, podnieść sprzedaż i zmniejszyć liczbę odsyłanych przedmiotów – tłumaczy Rafał Agnieszczak.
Moduł do realizacji zwrotów jest równie prosty w obsłudze z perspektywy konsumentów. Mają oni dostęp do informacji o statusie zwrotu każdego produktu, zakupionego w sklepach korzystających z systemu. Rozwiązanie Furgonetki daje też im gwarancję bezpiecznie przeprowadzonego procesu.
– Jako Furgonetka staramy się maksymalnie ułatwiać życie użytkownikom e-commerce. Zależy nam, aby zwroty były intuicyjne, bezpieczne i szybkie. Ta myśl towarzyszyła nam przy tworzeniu naszego rozwiązania i wierzę, że w pełni ją zrealizowaliśmy. Teraz, aby zwrócić produkt konsument musi wykonać tylko 4 łatwe kroki – dodaje Rafał Agnieszczak.
Pełna automatyzacja działań
Aby dokonać zwrotu za pośrednictwem narzędzia Furgonetki wystarczy zalogować się do panelu Zwrot zakupów na stronie danego e-sklepu, gdzie znajdują się wszystkie zamówienia konsumenta. . Następnie należy za pomocą kilku kliknięć wybrać produkty do zwrócenia i ustalić szczegóły przesyłki, m.in. sposób pakowania i opcję dostawy. Użytkownik ma do wyboru formy wysyłki od 12 różnych przewoźników. W zależności od polityki sklepu w kolejnym kroku opłaca przesyłkę lub korzysta z darmowego zwrotu. Ostatnim etapem jest nadanie przesyłki. Pieniądze – w czasie maksymalnie 14 dni – otrzyma on w tej samej formie, co płatność za dokonanie zakupu. Użytkownik może także na bieżąco śledzić informacje o wszystkich zwracanych przez siebie produktach, zakupionych w sklepach korzystających z systemu: znajdzie je w panelu na stronie Furgonetka.pl lub w aplikacji mobilnej.
Wszystkie dostępne opcje są bezpośrednią odpowiedzią na zdiagnozowane podczas badań potrzeby kupujących. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Furgonetkę – prawie 42 proc. konsumentów chciałoby otrzymywać informacje o wszystkich statusach transportowych przesyłki, a 55 proc. o tym, że sklep zwrócił im pieniądze. Z kolei 48 proc. ankietowanych przyznało, że największą trudność sprawia im ustalanie szczegółów związanych ze zwrotem za pośrednictwem maila.
– Od lat dostarczamy unikalne rozwiązania technologiczne, automatyzując szereg procesów w logistyce oraz e-commerce. Stawiamy na otwartość, łatwe integracje, przejrzysty system i dostępność wielu narzędzi w jednym miejscu. Wierzę, że nasze nowe narzędzie już wkrótce zrewolucjonizuje zwroty w e-commerce – podsumowuje Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.