Grupa VRG, właściciel marek z segmentu odzieżowego i jubilerskiego, przedstawiła szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży. W grudniu 2021 roku przychody grupy wyniosły 173,8 mln zł, a to jest wzrost o 32,6 proc. rok do roku. Natomiast narastająco w 2021 roku przychody VRG kształtowały się na poziomie 1 070,6 mln zł. Tym samym były wyższe o 25,4 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w grudniu 74,8 mln zł – wzrost o 31,2 proc. rok do roku. W okresie styczeń-grudzień przychody segmentu odzieżowego wyniosły około 543,4 mln zł i były wyższe o 13,2 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (W.KRUK) wyniosły w grudniu 96,1 mln zł i były wyższe o 34,5 proc. rdr. W okresie styczeń-grudzień przychody segmentu jubilerskiego wyniosły 496,9 mln zł, czyli wzrosła o 42,5 proc.
Spadki sprzedaży e-commerce
Sprzedaż online ukształtowała się w grudniu na poziomie 25,5 mln zł, co oznacza spadek rdr o 2,8 proc. Łącznie w okresie styczeń-grudzień sprzedaż online wyniosła 194,4 mln zł, co oznacza spadek o 6,1 proc. rdr.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w grudniu wyniosła 55,5 proc. i była wyższa rdr o 4,7 pp. Narastająco od początku roku marża wyniosła 53,2 proc. i była wyższa o 4,3 pp. rdr.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy VRG na koniec grudnia wyniosła 52,3 tys. m kw. i była niższa o 1,4 proc. niż rok wcześniej.