Nesperta uruchomiła na profilu marki hi hybrid pierwszego w Polsce chatbota na Instagramie. “W naszej strategii media społecznościowe odgrywają zasadniczą rolę, bo tam jest nasza grupa docelowa” – mów redakcji OmnichannelNews.pl Adrianna Trybuła, Brand Manager hi hybrid.
Jak podkreślają przedstawiciele spółki Nesperta, która jest właścicielem marek Semilac i hi hybrid, chatbot ma za zadanie jeszcze mocniej angażować konsumentki: z jednej strony inicjując z nimi dialog, a z drugiej odpowiadając na najbardziej interesujące je kwestie. Nowe wdrożenie skierowane jest przede wszystkim na młodego pokolenia klientów.
– Chatbot wpisuje się naturalnie w charakter naszej marki, która jest dynamiczna i nowoczesna, a jednocześnie odpowiada na potrzeby jej miłośników, których życie kręci się często wokół social mediów. To narzędzie jest realnym wsparciem dla członków teamu, którzy na co dzień odpowiadają za kontakt z użytkownikami Instagrama. Chatbot inicjuje z nimi rozmowy, podsuwa pomysły na nowy manicure, informuje o pożądanych promocjach, czy też ułatwia dokonywanie zakupów online – mówi Adrianna Trybuła, Brand Manager hi hybrid.
Rosnącą popularność social shoppingu
Social shopping to coraz mocniej zauważalny trend również na polskim rynku. Już co czwarty Polak przynajmniej raz w życiu dokonał zakupów podczas live streamingu w social mediach, a blisko połowa internautów kupuje poprzez kontakt ze sprzedawcą na Messengerze czy mailowo. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów zakupami w mediach społecznościowych, pojawiają się na rynku rozwiązania, które mają zwiększać poziom pozytywnych doświadczeń zakupowych.
– W naszej strategii media społecznościowe odgrywają zasadniczą rolę, bo tam jest nasza grupa docelowa. Naszym zdaniem zakupy online, w tym te realizowane za pośrednictwem social mediów, nie są „pieśnią przyszłości” – to aktualny trend konsumencki, na który odpowiadamy – potwierdza Adrianna Trybuła.
Chatbot na Instagramie został wdrożony przy współpracy z firmą KODA Bots. Na polskim rynku w social commerce wszedł już także operator płatności Tpay, który we współpracy właśnie z KODA Bots opracował i wdrożył rozwiązanie chatbotowe umożliwiające dokonywanie bezpiecznych płatności BLIK-iem w komunikatorach społecznościowych. Pierwszymi partnerami, które już oferują tę formę zakupów, są Myszojeleń oraz Kubota.
Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę
Serwisy społecznościowe w ciągu ostatniej dekady wyrosły na potężne narzędzie wspierające sprzedaż. Odkrywanie produktów, szukanie ich, kupowanie – to wszystko odbywa się dziś w serwisach społecznościowych. Ważnym elementem social commerce stały się transmisje live na Facebooku lub w ramach relacji stories na Instagramie. Skuteczność tych kanałów opiera się na bezpośredniej interakcji z klientami.
– Media społecznościowe, w tym Instagram, to środowisko naturalne dla marki hi hybrid. Od samego początku naszą ofertę kierujemy do młodych ludzi, którzy inspiracji i pomysłów na życie (w tym na manicure) poszukują właśnie tam. Na tych kanałach budujemy naszą społeczność, opartą na autentyczności. Co ważne, w social mediach stawiamy na dialog. Nie chcemy nadawać jednostronnie, a pytać i wspólnie szukać rozwiązań. Dzięki takiemu podejściu wspomniane kanały pozwalają nam być na bieżąco z tym, co jest ważne i interesujące dla naszej grupy docelowej. Tworzymy wspólny świat. Chatbot pozwala nam jeszcze silniej angażować naszych fanów w prowadzone działania i być z nimi w ciągłym kontakcie – komentuje Adrianna Trybuła.
Wprowadzenie kolejnego innowacyjnego rozwiązania w social mediach marki hi hybrid nie miało na celu zastąpić kontaktu z „żywym człowiekiem”. Precyzyjnie zaprojektowany chatbot jest wsparciem dla zespołu, który każdego dnia prowadzi autentyczny dialog z fanami marki.
– Relacje z użytkownikami naszych produktów są dla nas najważniejsze. Dlatego zadbaliśmy o to, aby chatbot został wyposażony w handover protocol, czyli funkcję pozwalającą automatycznie rozdzielić rozmowy prowadzone przez chatbota i przez moderatora na dwie różne skrzynki odbiorcze – wyjaśnia Adrianna Trybuła.