AmRest Holdings, multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie, działający w 25 krajach, kontynuował trend wzrostowy w trzecim kwartale 2021, osiągając historycznie najwyższą skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 533,6 mln euro, co stanowi wzrost o 20,9 proc. rok do roku. W porównaniu do przychodów osiągniętych w tym samym okresie 2019 roku ( 504,8 mln euro ), czyli przed pandemią, AmRest przekroczył ten wynik o 5,7 proc.
Pozytywnemu trendowi towarzyszy większa liczba działających restauracji oraz ponowne otwarcie kanału dine in w wyniku złagodzenia ograniczeń w większości krajów, w których działa Grupa. Na koniec września 2021 roku udział otwartych lokali AmRest wzrósł do 99 proc. Od początku roku do końca września AmRest otworzył 91 restauracji (58 netto). Celem na cały rok jest otwarcie 130 lokali.
– Pracujemy nad planem rozwoju na 2022 rok. Należy oczekiwać, że liczba otwarć w przyszłym roku będzie wyższa niż zaplanowane na ten rok 130 otwarć – mówi Eduardo Zamarripa, dyrektora finansowego AmRest Holdings SE
Innowacje i rozwój sieci
– W trzecim kwartale 2021 r. AmRest kontynuował trend wzrostu w głównych regionach, przekraczając poziom sprzedaży sprzed Covid o prawie 6 proc. Ponadto, pomimo wielu wyzwań w branży gastronomicznej, spółce udało się otworzyć 91 nowych restauracji rok do roku. Wyniki, które osiągnęliśmy, potwierdzają sukces modelu biznesowego AmRest opartego na ciągłych innowacjach, oraz doskonałej jakości usług. Będziemy nadal koncentrować się na rozwoju, zarówno własnych restauracji jak i rosnącej sieci franczyzowej – komentuje Eduardo Zamarripa, dyrektora finansowego AmRest Holdings SE.
EBITDA Grupy wyniosła 107,5 mln EUR w III kwartale 2021 r., i jest o 35 proc. wyższa niż w tym samym okresie 2020r. Zwiększenie sprzedaży, wraz z ciągłym rozwojem cyfryzacji oraz działaniami na rzecz poprawy efektywności, wypracowało marżą EBITDA za III kwartał na poziomie 20,1 proc. W rezultacie zysk przypadający akcjonariuszom wyniósł 26,6 mln euro.
Na koniec trzeciego kwartału dług netto spółki wyniósł 490,8 mln euro, a pozycja gotówkowa 172,6 mln euro. Przyspieszone tempo delewarowania, zmniejszyło dług netto o 17 proc. w ciągu roku.
Wzrosty przychodów na wszystkich rynkach
Wszystkie główne regiony działalności spółki kontynuowały trend wzrostowy. Dywizja Europy Środkowo-Wschodniej zanotowała największą poprawę osiągając sprzedaż w wysokości 252,3 mln euro w III kwartale 2021 r., o 27,1 proc. więcej r/r. Przychody w Europie Zachodniej w III kwartale 2021 r. wyniosły 192,9 mln euro, o 15,3 proc. więcej w porównaniu do III kwartału 2020 r. Segment rosyjski wygenerował przychody na poziomie 50. 9 mln euro w III kwartale 2021 r., co stanowi wzrost o 19,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2020r. W Chinach sprzedaż osiągnęła 27,3 mln euro w III kwartale 2021 r., notując wzrost o 10,3 proc. w porównaniu z III kwartałem 2020 r.